Om att sko sig rätt

Jag är inte gjord för högklackeskor och nippertippig stil. Gärna snyggt, men bekvämt är viktigare. Funktionellt, avslappnat. Ingen som känner mig lär bli förvånad över dessa rader - stil och elegans är väl knappast nåt som associeras med mig, haha! Just när det gäller skor, är det sköna definitivt ett krav. Jag står bara inte UT med trånga, stela eller obekväma skor. Det här med att lida pin för att vara fin är inte (och har nästan aldrig varit) min grej. Det må bli tråkigt ibland, men det hjälps inte. Bekvämt ska det vara! 

När jag avslutade min IT-pedagogutbildning, gjorde vi en kul sak. Under avslutningsmiddagen skickade vi runt ett gäng papper, med var och ens namn på. På varje persons papper skulle man skriva en bra egenskap, ett roligt minne eller nåt typiskt för den personen, så att alla fick med sig ett papper fyllt med positiv kraft hem sedan. En av mina klasskompisar skrev på mitt att "Du är alltid glad - och har så foträta skor!". Skojigt tyckte jag. Och sant.

Nu för tiden har jag dessutom ont i stortåleden på vänster fot. Det är något knas med den, leden är vass och utstående upptill och värker ofta. För några år sedan kände jag bara av den när jag typ gått på stan en hel dag eller så, men nu har jag nästan alltid lite ont där och är vädigt stel i tåleden. Kraven på bekväma skor har alltså inte minskat...

I Stockholm finns en helt fantistisk skoaffär för sådana som mig. KNULP heter den och ligger på Kungsgatan 53. Det finns säkert obekväma skor där också, men till största delen är butiken fylld med lite präktiga, roliga, snygga och helt fantastiskt sköna pjuck! VILL HA. Typ alla (utom de ljuslila och några enstaka andra). Halleluja.





Jag hann kika in där i tisdags, innan tåget gick hemåt efter nätverkandet. Tyvärr hade jag lite för bråttom och han inte förlora mig i sortimentet. Annars hade jag lätt shoppat nåt! (När man är lite för tjock för att det ska vara kul att handla kläder, kan man alltid handla skor vet ni!) Jag har bara handlat där en enda gång, men nu när jag upptäckt webshopen så vet man inte... Fast skor måste nästan provas. Svårt. De är ju inte gratis precis!

De har ett av mina absoluta favvo-skomärken: Camper. Lööööv them. Sen har de Clarks också, de är bra (men är lättare att hitta även på andra ställen). Angulus ser härliga ut, det märket känner jag inte till sedan tidigare. Och jag hann prova ett par El Naturalista-skor som var sååååå sköna att jag höll på att slå till - om det inte varit för att nästan precis HELA deras kollektion tilltalade mig och jag inte kunde välja sådär toksnabbt som jag var tvungen! Gud så mycket fint.

Psssst: Till min nästa födelsedag (som är jämn och fin!) skulle det inte göra ont att få ett presentkort på KNULP, haha. Fast helst skulle man ju ha unnat sig ett par höstkängor från El Naturalista eller Camper redan innan dess... Nåja. Den som lever får se.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0