Piggelin piggsvin

Zzzznark. Tack och lov att jag laddade med ett par extra sovtimmar i kroppen igår, efter att ha familjeslumrat mellan kl 20-22 efter Fridas nattning (ljuvligt skönt, men förvirrande att gå upp sedan)!

Jag gick ju som vanligt och lade mig alldeles för "krogkvälls-sent" igår. Lagom till dess, kom Frida in i nån knasfas där hon under 1,5 timme yrade en massa halvt i sömnen. Det började som sagt med kommentaren "Jag vill inte ha min docka, den nya, den vill jag ge till tomten." när jag satte Frida på pottan. Que? Därefter tassade hon upp till mig i vardagsrummet innan jag hunnit krypa i säng. Sedan var det - typ 5 ggr... - viktigt att "Mamma, kasta kråkan i papperstunnan, du måste kasta den!". Eeeeh? Sedan var hon svettig. Plötsligt var det "Jag VILL inte gå in där, faktiskt VILL jag inte!". Och sådär pågick det.

Till slut kröp den lilla humlingen upp i våran säng och somnade tätt inlindad med mig, och då lade sig äntligen lugnet. Vid tre eller halv fyra-snåret, sådär.

Vissa dagar önskar jag att jag drack kaffe, om man säger så. Men kanske blir jag piggare av varm choklad också? Fikapausdags nu.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0