Sommarvarmt

Hela familjen sov till klockan 8 - sedan lekte Frida och kollade på TV medan vi vuxna tröttslumrade en stund till. Efter frukosten har lilla fröken redan klarat av dagens lördagsgodis. Pappan har åkt iväg och golfat. Jag ska hoppa in i duschen. Frida leker "flygmatta" (flygande matta) med en samling gosedjur.

Frida protesterar: "Jag LEKER inte, mamma. Det ÄR sant, de är flygmattor på riktigt, men de måste vara ute för att de ska kunna flyga på riktigt ju."


Inte mindre än TRE flygande mattor är ute och flyger förstår ni!


En av mattorna är så yttepytteliten - men lagom för de som åker!


Det är 17 grader i skuggan och strålande sol. Frida säger bestämt att "det är VÅR, inte sommar - men det är sommarvarmt!" Vi har fönster öppna i alla rum. När jag och Frida har knaprat i oss lunch, ska vi cykla till familjen S och fika. Trevligt! Idag får det bli premiär för trekvartsbyxor - jag lär ändå bli bastuvarm av uppförs-cyklandet i solen kan jag tro...


En hel bunt dagliga medikament krävs i pollentider. Attjo!


Nu är det dags att sätta fart. Hoppas det är fler som får sol på nosen. Ha en skön dag!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0