En dragning åt det sorgliga

Frida sa igår kväll, när vi pekade ut Lasse Berghagen för henne på TV (i det väldigt lyckade programmet Så mycket bättre):

- Mamma, jag GILLAR verklgien Teddybjörnen Fredriksson-sången.  Jag gillar ju sånger som är lite sorgliga sådär, och den ÄR ju lite sorglig liksom!

Söta filur-unge. Jag berättade då att jag också gjorde det när jag var liten, bland annat fastade jag för den mycket sorgsliga historien I en sal på lasarettet. När fRidea fick höra dete, har hon upprepade gånger bett oss båda:

- Snälla, du kan väl sjunga sorgliga sånger från när du var liten! Sjung den där om den sjuka flickan på lasarettet nån gång!

Haha! Det blir bestämt en till dramatisk dam med fascination för det makabra i familjen tror jag.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0