Jag har inte trillat av jorden

Det har varit lite mycket bara. Det är inte alldeles optimalt att åka på jobbresa bara några dagarefter att man kommit hem från en treveckorsemester med efterföljande jetlag...

Senaste dagarna i siffror innebär bland annat:

Två
trevliga dagar i Västerås, med kollegor från en massa olika lärosäten i Sverige och Danmark - allt på engelska. Och eftersom jag fick en av amerikanerna och den engelska kvinnan vid bordet på middagen, så blev det ingen paus från det utländska då heller. Hjärntrött.

Ett oräkneligt antal snöflingor som virvlat förbi, i ymningt snöfall framför allt idag. Vitt och vackert!

Inte mindre än tre kulturella personer som var klädda i svarta plagg med vita prickar i Silvanum under dagens lunch, som jag blev bjuden på av en tidigare kollega som jag träffar för sällan numera. Trevlig lunch och roande klädfenomen!

Fyra inflammerade ögon i familjen, mina är nu nämligen lika röda och (nästan lika) klibbiga som Fridas. Dumt. Men idag har hälsocentralen besökts och ögondroppar ska bota eländet hos oss båda!

Och sist men inte minst två extra välkomna bonus-människor hemma hos oss! TADAAA! När jag kom hem från jobbet fanns min bror och pappa här på överraskningsbesök. Jippi så mysigt! Och tre födelsedagspresenter har jag fått (ett stooort jättefint Matteus-fat från farbror och faster, och SNÖ-smycken samt ett löfte om en DVD-inspelare med hårddisk som jag får vara med och välja ut från lillebror, pappa och M!). Har också smarrat i oss en mycket god middag på Church Street ikväll! GLAD känsla.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0