Skyltsöndag och advent

Jag fick ytterligare en halvdag med min bror och pappa idag, medan Frida och sambon var på barnkalas. Jag går runt i en väldigt glad känsla - vad jag jag tyckte om den här helgen! Tänk att de KOM, och att de överraskade, för min skull. Kärlek.

När båda kommit med sina respektive tåg, gav vi oss ut på skyltsöndag och bockinvigning. Det var så kallt att man nästan frös både nästipp och lilltår av sig, men det var nog länge sedan vi hade en vackrare och mer stämningsfullt vintrig första advent!


Gävles stolthet. Bäst att passa på att fota medan den står kvar!



Frida busade lycklig i snön, medan invigningen pågick.



Mörket sänkte sig och strax efter det här drog de maffiga fyrverkerierna igång!


På kvällningen har jag ställt fram adventljusstakar och satt upp stjärnor och allt det där också. Heeelt utan föregående städning som nog borde ingå för att skapa konceptet "adventsfint", men det får gå ändå! Sedan tog jag en dusch och har nu njutit av ljuset och myset en stund i min ensamhet. Jag somnade en stund med Frida vid nattningen och tycks aldrig bli sömnig igen... Men lägger jag mig inte nu hinner jag typ inte sova något innan imorgon.

Ha en bra vecka!

/Jenny


Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0