En liten incident

Glömde berätta om vårt första negativa möte med... hrm... djurlivet i Thailand.

Maritime Park and Spa Resort som vi bodde på i Krabi, var väldigt rent och fint - känns "ofarligt" för personer som INTE känner sig helt trygga och rofyllda med spindlar och andra kryp i närheten av sig. Som jag, alltså (och i viss mån lilla härm-dottern...). Skön start på semestern, sådär innan man vant sig. Såg ett gäng söta ödlor på väggarna på kvällen bara och nån enstaka stoor skalbage på behörigt avstånd.

Men så plötsligt.

Frida och pappan var och badade i poolen. Jag kom ned, vi skulle gå och äta, jag skulle hjälpa Frida att klä på sig. Det regnade, så vi hade tagit skydd inne i nån slags vägglös hydda som fanns där vid sidan. Frida står och fingrar på nåt bamburör som lossnat från kanten och börjar plötsligt gråta HYSTERISKT. Väldigt abrupt. Hon sa att hon stuckit sig, men jag ser ingen sticka och känner mig misstänksam.

Efter en stund kan man se att det måste vara två bett - man ser två tydliga röda prickar med ett vitt svullet område runtomkring. Pappan får för sig att det är en orm, och skakar på röret för att se om det ska komma ut nåt, hinner just bara säga att han hör det surra i röret - då blir också han stucken! AJ AJ!

Nu kändes det lite stressat. Johan går iväg och hämtar personalen, medan jag tröstar Frida. De kommer - och ser direkt att det sticker ut en insekt från mitten av pinnen (i det som vi bara trodde var en kvist). Det är nån slags fjäril som är släkt med bin, som ville vara ifred där inne! Personalen hämtar tigerbalsam och stryker på, och säger att det är ofarligt och kommer att gå över inom 24 timmar.

Puh. Alla kan slappna av. Bitna fingrar och hand svullnar upp, men lugnar ned sig redan innan natten. Skönt. SLUTET GOTT, ALLTING GOTT. Men inget mer sådant, tack!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

Usch och fy för insekter, ormar och annat otyg! Hoppas ni slipper sånt i fortsättningen.



Kram

2010-10-31 @ 19:09:39
Postat av: Skrämmelie

Fy vad läskigt. Jag kan tänka mig vilka skräcktankar som fladdrade genom huvudet innan ni fick veta att det var ofarligt. Usch.

2010-10-31 @ 19:13:07
URL: http://skrammelie.blogspot.com

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0