Håller tummarna HÅRT

Frida har hostat en del i helgen, men det trodde jag var eftersläp från senaste förkylningen... Hon var lite gnällig idag till och från, men det antog jag berodde på sömnminus från veckan.

Eller?

Hon kändes lite varm ikväll, innan hon somnade. Fasiken. Det var väl inbillning, va?! Säg, säg, säg att det inte blir nåt av det! Tre semesterveckor påbörjas om en och en halv vecka, knappt.

Kan man tänka sig en mer otajmad VAB???

Sambon, sjukgymnasten:
Hej, jag behöver vara hemma med sjukt barn. Kan ni boka om mina patienter - ja, det blir ju inte förrän tidigast om en månad de får komma tyvärr... (Lite ryggont eller axelsmärta eller så kan man väl stå ut med en månad till? Jaså, inte??)

Jag, IKT-pedagogen:
Hej, jag har nyss varit på konferens i tre dagar och jag ska snart vara ledig i drygt tre veckor, men jag behöver vara hemma med sjukt barn. Tyvärr kan jag inte dyka upp på alla de viktiga möten som ligger planerade under veckan. Jag kommer heller inte att hinna med allt som jag lovat (försöka hinna) fixa innan jag sticker. (Äh, hur viktiga är möten - egentligen? Och man kan väl skjuta upp det mesta en månad? Jaså, inte??)

Nej. Så vill vi inte ha det, just nu. Nej tack.

Förutom att det finns typ NOLL utrymme för avvikelser nu fram till resan - fast då kommer trasslet ju, det kunde väl vem som helst räkna ut med lilltån - vill vi ju inte heller vara ett gäng krassliga typer med risk för öronsprängaront på flygresan... Inte om man får välja, i alla fall. Det vore obra.

Går och lägger mig nu, tänker positivt och planerar att hålla tummarna i sömnen. Heeela natten. Tur att den finns en hjälpsam pensionerad farmor att använda som en joker i leken om det kniper! Kanske måste vi ignorera att det inte alls känns något vidare att dela med sig av bassiluskerna.

Imorgon är en annan dag.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0