Schizofren shoppingrunda

Jag orkade! Jag petade på mig hela regnkittet och cyklade iväg i det oupphörliga ösregnet för att kolla begagnade barnkläder. VILKET ståhej-ställe, haha! Jag som trodde jag var väl utrustad, när jag hade med sko-innemått-mätar-grunkan! Bah. De som VERKLIGEN visste hur det går till hade med stora IKEA-plastkassar och plastbackar och sådant att trava fynden i, innan de ställde sig i den lååånga kassa-kön (eller gick fram till den plats som sambon eller syrran eller nån hade köat sig fram till medan de själva fyndade). Jisses.

Några fynd gjorde jag inte, direkt. Kom hem med fyra plagg. Bäst var väl ett par väldigt billiga regnbrallor för 30 kr som blir perfekt som extrautrustning nu när alla galonisar Frida har (utom de som "bor" på dagis) börjar bli lite småttiga.

Några vinterskor till Frida hittade jag definitivt inte. Men det gör inget, det finns en poäng med att få nya skor när det är sådana man ska gå i länge och mycket. Barns fötter är så mjuka och formbara och förtjänar att få bo i ett par riktigt schyssta pjuck! Jag tog en sväng förbi Stadium istället och slog till på ett par Timberland-kängor! Faktiskt exakt samma modell som i fjol, fast de hade blivit lite lurvigare inuti (bra!). Vi gillade de förra, de funkade fint - och nu valde jag en ljusare färgställning med lila detaljer, vilket kommer att matcha nya lila overallen toppfint! Så haha, kom an bara vintern - nu är vi redo!

Det udda med den här shoppingdagen (som liksom av sig själv tilltog i omfattning), är jag nu även är redo för den analkande semesterns sommarväder! Jag lyckades nämligen köpa BIKINI också! Helt oväntat - jag hittade TVÅ bra dessutom. Eller bra och bra - jag ser ju ut ändå som en vit val i dem givetvis, men det är inget som ändras i ett huj direkt utan ett mer långsiktigt projekt, haha. De passade! Och de var svarta, bara en sån sak. Att ha stor byst och köpa badkläder utanför säsong (ja fasiken nästan på rätt säsong med) brukar innebära att man liksom får hålla tillgodo med det man kan ha och som är skönt, inte det som är snyggt...

Men jag hittade två bikinis, och slog faktiskt busigt nog till på BÅDA. Häpp! Fröken Varm och Badförtjust kan nu byta outfit ibland, lyxigt. Och så är jag av bara farten garderad mot den typen av panik som uppstod i Malaysia, när spännet på bikini-BH:n gick sönder dag 2 (av tre veckors ledighet)... En ny BH inhandlades också, välbehövligt även det både till vardags och på semestern.

Så. Bikinis och vinterpjuck.
Snacka om splittrat fokus just nu!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0