Frida är yr i mössan

I några veckor (en månad?), har Frida då och då kommenterat att hon är yr. Inte så ofta, men ofta nog för att det ska få en att undra. Väldigt skumt. Hon stannar upp och säger "oj, jag blev bara lite yr" och sen är det över några sekunder senare. En av de första gångerna hon sa nåt om det, låg vi i sängen och läste saga under nattningen. Då frågade hon mig på fullt allvar:

- Men... Vem är det som snurrar oss?
- Snurrar? Vad då snurrar?
- Jaa... vi snurrar ju runt och runt.


Eeeeh. Inte helt normalt, nej. Senast nu i morse, kravlade hon sig iväg och lade sig nära klockradion och stirrade på den. Jag frågade vad hon skulle göra.

- Jag ska inte göra något. Jag skulle bara kolla hur siffrorna rörde sig!
- Hur då menar du, att de rör sig? De är ju stilla.
- Neej mamma, de rör sig ju hit och dit, såhär!

Sedan visade hon i min hand - åt vänster, åt höger, nedåt... Märkligt, minst sagt.

Vi är lite bekymrade över det här, för något skumt är det. Jag hoppas vi kan få börja reda i en förklaring till veckan när vi ska på öron-näsa-hals, för återkoll av hennes öron (hon hade ju vätska bakom trumhinnorna och nedsatt hörsel i december).

Kan det bero på öronen på nåt vis? Eller synen? (Eller ve och fasa, nåt av de allra värsta spökerna som också smyger sig fram i utkanten av tankebanorna en sådan här gång?)

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

Låter inget vidare, bra att kolla upp det skulle jag tro...

2011-04-23 @ 00:04:50
Postat av: Jenny E

Marielle: Jo, det ska kollas upp. Men som sagt, kändes lika bra att börja på öron-näsa-hals när vi ändå ska dit.

2011-04-23 @ 11:37:40
URL: http://busblomma.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0