Jonglerar framtidsplaner i kaos-nu

Jaha. Vi har efter en visning till idag kastat in ytterligare ett objekt i beslutssoppan och bollar nu tankar på ett kedjehus väster om stan, ett bostadsrättsradhus i området där vi har förskolan idag och ett friköpt radhus nordost om stan! Snacka om att blanda och ge. Och (för) mycket pengar är det, hur man än gör. Puh, beslutsångest.

Ligger totalt i ofas med det mesta, just nu. Framför allt på jobbet, kanske - har suttit och försökt beta av några dåliga samveten på kvällskvisten. Tycker det är för mycket saker kvar att göra, hela tiden. Och för lite tid kvar att göra dem på! Det gäller såväl stort som smått faktiskt - i livet, och i vardagen.

Jag mantrar; Tiden går inte, den kommer. Tiden går inte, den kommer...

/Jenny


Kommentarer
Postat av: Marielle

Shit, vad spännande! Vi har efter år av letande, vånda och ändrade familjeförhålladen (två, 2, fantastiska ungar!) äntligen bestämt oss. Och det blir lite andrum då! Sen börjar alla beslut som ska tas om banker, räntor, möbler och tusen andra saker. Men det är ganska angenäma beslut trots allt! Men det tar tiiiid...



Nu när det närmar sig, tio dagar kvar -wihooo!, börjar velandet och tvivlen - har vi gjort rätt som byter stad, flyttar sju mil från världens bästa barnvakter och dessutom ska plugga i tre år? Hur ska det gå? Förhoppningsvis alldeles, alldeles utmärkt! VI kommer att ha det så gott i vårt slitna 70-talsradhus ;-), vi får äntligen nytta av sambons flextid och ÄNTLIGEN får jag min (andra/tredje om allt går väl) högskoleexamen!!! Mitt enda bryderi, förutom inredningsbekymmer och att det blir TUFFT ekonomiskt, är förskolefrågan... Men det får vi väl förhoppningsvis snart svar på.



Lååång harang om mig... Men min poäng är att det brukar bli bra när man väl har bestämt sig - sen kan vägen vara både lång och krokig med flera uppförsbackar. Men sen kan det rusa på i en utförsbacke och gå riktigt, riktigt fort. Nästan lite förvånande fort i vårt fall...



Lycka, lycka till och massa kramar!



2011-04-20 @ 01:31:02
Postat av: Jenny E

Marielle: Låter lika spännande för er, trots att ni redan bestämt er. =) Blir lite nyfiken på var ni landar och vad du ska plugga. =) Lycka till!

2011-04-20 @ 11:31:21
URL: http://busblomma.blogg.se/
Postat av: Marielle

Vi flyttar sju mil inåt landet, från Lysekil till Trollhättan. Min sambo har pendlat dit för sitt jobb i flera år. Eftersom jag (som redan är utbildad förskollärare och vidareutbildad till lärare) gärna vill testa en gammal dröm att läsa till sjuksköterska (E's tid på neonatalen för fyra år sedan funkade som tändvätska...) bestämde vi oss för att flytta dit! Husen (åtminstone det vi köpt) är billigare och vi slipper dyra pendlingskostnader eftersom det finns högskola där (Högskolan Väst). Vårt närmsta storsjukhus ligger också i Trollhättan så en hel del praktik kommer förmodligen att vara i närheten :-)



Så nu försöker jag packa, packa, packa men det går ärligt talat inget vidare med en klåfingrig, nyfiken och alldeles underbar ettåring hemma. Ibland plockar han ur, ibland lägger han i... Storasyster hjälper dock gärna till!

2011-04-21 @ 13:06:16

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0