Lite inköp, lite nytta, mycket vila

Idag följde pappan med Frida på dansen. Jag fick ligga och dra mig lite, petade i mig frukost, sprang genom duschen och tog mig sedan ut på stan för att jaga fleecefodrade galonbyxor till Frida. Hon har lyckats rutcha för många gånger över småstenarna i drivorna på förskolan, så hennes nuvarande brallor är trasiga i rumpan. När jag hämtade henne igår var hon plaskblöt över hela ena skinkan, så kan vi ju inte ha det.

Man skulle väl lugnt kunna säga att det var urplockat. Jag slog ändå till på ett nytt men ofodrat lila regnställ (det behövs ju snart det med), som Frida gillade massor. Men i sista butiken hittade jag faktiskt även ett par svarta midjelånga fleece-galonisar med förstärkningar på knän och rumpa - full pott!

Av bara farten lyckades jag (inte helt otippat) få med mig mera barnkläder hem; en en vit tunika/klänning med blommor nedtill, en lila blommig och prickig tunika (som det inte fanns bild på) och en-två-tre randiga tights i olika färger (som passar till överdelarna) på Lindex! Hej hopp. Frida var alldeles sprallig av glädje när jag kom hem och ville byta om till den nya lila outfiten direkt - då har man lyckats fint.

Resten av dagen har jag plockat här hemma. Vi hade det så rörigt, det märks att jag varit sjuk och inte orkat göra något alls. Jag har vikt typ 10 kilo tvätt och dammsugit hela lägenheten - sedan sade luftrören ifrån. Smidigt att sambon fixade maten under tiden. =) Jag hade även tänkt namnmärka en jättekasse med ärvda/fådda barnkläder + dagens nyinköp, men det får nog vänta till imorgon. Nyttokvoten är redan fylld, haha!

Nu blir det nattning av lillpärla och viloläge i soffan framför en hyrfilm. Gött!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0