Lyllos de som kan packa lätt

Jag har hört att det finns folk som packar klart i tid. Och att det finns de som kan packa lätt och lite, för att sedan liksom bara fladdra iväg på sin tripp obekymrade och torra om pannan.

Jag är inte en av dem.

Kanske hade det varit smart att börja packa INNAN midnatt?! Själv har jag bara skrivit lista, lagt fram lite  jox och förberett mig mentalt, haha. Först NU ska jag börja lasta i väskan. Ja ja. Allt är därmed som vanligt, jag är trygg med det och iväg kommer jag alltid. Vi åker ju inte förrän på eftermiddagen imorgon!

Passet ligger framme, biljetterna likaså. Resten går att köpa, brukar man säga - men visst kommer det att ligga för många ombyten i väskan även denna gång, och en necessär tung som ett bowlingklot. Och jag får för jösse namn inte glömma min allergimedicin, annars knockar Englandsvåren mig totalt skulle jag tro. Snörvel.

Den lilla busungen som äntligen haft en stillsam mage idag, som varit på dans, som hoppat av glädje över att möta förskolekompisar på stan, som glatt sig åt att träffa kusinerna på fika och som fått en superfin drömklänning i försenad födelsedagspresent idag - hon sover gott.

Han som tyvärr förlorade sin thaiboxningsmatch, men som kom hem hel och oskadd, som roades av Rosa Pantern i TV-soffan och byltade in mig i en filt och hämtade snacks när jag var trött och frusen ikväll - han sover också gott.

Nu skrider jag till verket.
Packning pågår.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0