Sakletare

Insåg plötsligt att i England behöver man ju adapter. Tittade på mina telefonladdare och hårtork och... blev lite trött. Äsch, hade vi inte en sån nånstans för hundra år sedan? Nåt arv efter min lika hamsterartade mamma?

Söka. Gräv, gräv. Rota.

Tadaa! Haha, jag har ju obegriplig koll på alla mina tusen och åter tusen saker. Hitttade minsann en liten rackare. Fast när jag försökte trycka in en kontakt i den, verkade den lite... stel. Jaja, den kanske har självdött skåplagringsdöden - det visar sig. Den får följa med, och funkar den inte hittar jag nog en ny.

Två och en halv timme till avfärd. Fortfarande osäker på om jag ska släpa med mig datorn eller inte, jag får se. Nu sista packstyrslet, sen dusch, sen lunch. Sen äntligen vanka iväg med resväska till tåget, samtidigt som sambon och dottern med drömklänningen sticker på barnkalas.

PS: Om det blir bloggtyst, kanske det kommer några rader i högerspaltens Twitter-uppdateringar istället! 

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0