Tadaaaa!

Jag åkte för att reklammera en parasollfotsvagn och återlämna en pirra.
Kom hem med ett tillgodokvitto och en tom bagagelucka.

Hysat lyckat, alltså. Sedan skulle jag bara svepa förbi Maxi och handla mat sådär lite snabbt innan middagen.

Såg skylten till Blomsterlandet. Just ja! Gick in och köpte en lila ogräskorg, en par handskar, en kratta och några buskstöd för hallongrenarna som ligger trötta längs marken. Just ja, mat var det. Fastnade liksom i vinkelvolten och kom ut först en och en halv timme senare med fyra pinfulla kassar. Hej frihet med nya stora frysen och kylen!

Fast vänta nu. Jag glömde en liten detalj.

Hux flux slog jag till på drömgrillen på Maxi! En asdyr, tokstor, jättefin, limegul Weber kolgrill. Och sen blev jag ännu lite extra crazy och köpte en lyxig grilltändare (som även kan användas i nya öppna spisen, blev den mer berättigad då tro?!) och en Weber-grilltång också när jag ändå var igång. Och en massa kol och briketter.

Milda matilda. Galet! Men ska man ändå ha en grill, kan man ju slå till ordentligt direkt så man får en som tål lite och överlever. Jag kom dessutom på argumentet som gjorde allt möjligt, nämligen. Hehe! När jag kom hem, visade jag upp den stooora grillkartongen för sambon och sa glatt:

- Tadaaa! Grattis på födelsedagen!

Han fyller om drygt en månad, men har aldrig varit särskilt petig med att han måste få paket (alls) på rätta dagen. Problem solved. Två flugor i en smäll, kan man säga.

Jepp. Man kan väl åtminstone grilla fram tills första snön kommer?

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

Klart man kan grilla året runt!!! Vi har en likadan - fast svart. Är inte lika vågad som du... Helst skulle jag velat ha en blå men de försvann visst för en massa år sedan ;-)

2011-08-09 @ 12:01:26
Postat av: Jenny E

Marielle: Vågad och vågad... Vi har ett gult radhus, fast det är väl mer trött lortgult och inte limegult, men jag tyckte ändå det var lite kul. =)

2011-08-09 @ 17:02:43
URL: http://busblomma.blogg.se/
Postat av: Marielle

Vårt är oxå gult! Men kommer att bli brutet vitt (eller ljusgrått som grannarnas) när det är dags för ommålning :-) Tror att grillen kommer att överleva denna ommålning med råge! Men den blå alltså... Men grillen är jättebra, verkligen - vi är mycket, mycket nöjda!!!

2011-08-09 @ 20:58:55

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0