Väskbyte

Om man som jag har Skalman-drag och ständigt vill ha med sig allt som kanske eventuellt kan tänkas behövas, då är handväskan rätt viktig.

Den ska vara stor och rymlig, tålig och såklart snygg. I våras köpte jag en ny, en Björn Borg med massor av smarta fack, både handtag och axelrem och plats för papper i A4-storlek. Jag gillar den jättemycket, men nu har den börjat trilskas. Axelbandets spänne har pajjat.

När man flyttar, har sisådär-viktiga papper en tendens att försvinna. Som kvitton på väskor till exempel... Men i butiken var de jättebussiga och jag ska få återlämna den ändå. Det finns inga spännen eller axelband eller för den delen sådana väskor kvar, så det får bli att spana efter en ny.

Dryyygt, för jag vill ju egentligen ha just den! Men visst, inte dumt att plötsligt få en ny heller. Imorgon ska jag dit och kolla vad som finns. Om jag nånsin blir klar med projektet rensa och flytta över allt crap till min gamla väska nu bara... Pyssligt.

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Digitalisera, scanna alla viktiga dokument och lägg de på ett usb-minne som du bär med dig på nyckelringen...mycket bättre för ryggen än att kånka runt på en väska:)

2011-09-01 @ 09:12:27
Postat av: Jenny E

Tobbe: Inget dumt förslag. Vissa grejer finns ju så, men långt ifrån alla... =)

2011-09-01 @ 14:33:56
URL: http://busblomma.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0