Del 1: Berätta om dig själv

Första inlägget i den berättar-julkalender jag nappat på att delta i.
Berätta om dig själv. Då ska vi se...

Jag är oftast en anska glad person men har ett rörligt temperament - tur att åskskurarna passerar snabbt. Jag gör mitt bästa för att fokusera på det positiva. Jag har på tok för dålig karaktär, men mycket god förmåga att njuta av livet! Jag väger alldeles för mycket och tränar för lite. Jag följer en massa TV-serier och tycker att play-kanalerna är en utomordentlig uppfinning. Min favvomat och tacos och sushi. Jag är nattuggla och gillar inte bli avfärdad och vara utanför.

Jag hänger mycket på Facebook och vid datorn över huvud taget. Jag är totaltorsk på att spela wordfeud. Jag gillar att simma, och när jag inte är så lat som nu gillar jag bland annat boxercise, poweryoga och afrikansk dans också. Jag har astma, och just nu en vätskefylld cysta som spökar på min hals. Att träffa mina vänner ger mig alltid energi och det borde jag göra mycket oftare. Jag har så många fina människor omkring mig och det uppskattar jag verkligen!

Jag älskar att skriva. Drömmen är och har alltid varit att skriva en bok någon dag! Jag har en obotlig dragning till böcker, fråga bara alla stackare som bar flyttkartonger... Samma sak gäller kort, presentinslagningsprylar, vackra papper och fina pennor. Jag gillar saker med mysfaktor - att gå på bio, fika eller käka ute, göra utflykter, gå på kulturella grejor, ta ett bad i stearinljusens sken eller resa någonstans. Jag tycker mycket om att fotografera.

Det är nu drygt åtta år sedan jag och min sambo blev tillsammans på en trettioårsfest ute i skogen och kramades framför brasan. Vi flyttade i somras från vår stora tvåa med makalösa fönster i centrala stan, och bor nu i ett bostadsrättsradhus i sydvästra Gävle. Jag är stolt mamma till fantastiska Frida, som är född i februari 2007 och är navet i mitt liv. Jag kommer från vackra Ångermanland från början, men har varit Gävlebo sedan 1996 då jag flyttade hit för att plugga på högskolan - och nu jobbar jag där.

Ja. Det får räcka för den här gången. Bäst att spara några ord till kommande "luckor"!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

Klart jag hänger på!



Jag är en person med både humor & humör - skam vore väl annat med mitt röda hår ;-) Min stubin är kort men jag nog inte sååå långsint... Jag älskar min sambo (som jag träffade när jag var ung, bara 20 år för drygt 13 år sedan), mina fantastiskt fina ungar, E snart fem och N ett och ett halvt, min familj, mina nära släktingar (jag har några underbara kusiner som vi umgås med även utanför släktkalasen ;-) ) och mina nära (men ganska få) vänner.



När jag inte pluggar, vilket jag numera gör nästan jämt, gillar jag att kolla på TV. Jag är en junkie när det gäller alla sjukvårdsserier och grämer mig fortfarande över att jag missade sista avsnittet av Cityakuten för två somrar sen... Men jag gillar historiska kostymfilmer, deckare & romantiska komedier också. Men det får inte vara för tungt och finkulturellt, lättsamt och underhållande ska det vara. Älskar att sitta vid datorn och när jag hinner skapar jag grafiska tavlor. Har till och med sålt några till min stora glädje. Jag älskar att pyssla, sy och fixa men har inte riktigt tid och tålamod för det.



Tycker om att läsa böcker, tyvärr hinner jag inte så mycket som jag skulle vilja. Men då och då fylls förrådet på så det finns att ta av när andan faller på. Precis som med film så ska böckerna underhålla mig, det finns inte många nobelpristagare i min bokhylla.



För ett halvår sedan flyttade jag från min lilla uppväxtort längst ute på västkusten, mitt i det röda granitbältet till en betydligt större stad med högskola och bilindustri. Än så länge trivs vi gott, det beror delvis på att vi mer än fördubblat vår boendeyta i och med köpet av vårt 70-talsradhus som behöver renoveras men har bra planlösning, älskar varje sliten vrå :-)



Får väl också spara lite till kommande - har lite svårt att hålla mig kort inser jag.

2011-12-02 @ 12:55:45
Postat av: Jenny E

Marielle: TACK, vad roligt det här var!

2011-12-03 @ 00:00:25
URL: http://busblomma.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0