Del 10: Berätta om vad som finns i din väska

(Berättarkalenderdags igen. Det här inlägget är ett dygn försenat, på grund av roliga, roliga festligheter igår och ont om tid att knappa.)

I min väska har jag ALLT. Den är tung som om jag bar på ett bowlingklot! Där finns allehanda attiraljer som man kan behöva när man är på språng. Alltid redo, liksom.

Det är kalendern tjock som en tegelsten, tuggummi, bankdosa, läppglans, deo, presentkort, plånbok såklart, två telefoner, hårspännen, nycklar, cykellysen, näsdukar, tandborste, pennor, medlemskort i massor, USB-minnen, viktiga papper, kom-i-håg-listor, astmamedicin, handkräm, laddare, lite smink... Och så typ 200 saker till. På allvar.

Det är ingen händelse att jag ibland kallas för Skalman.

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Eva

OMG.

Min väska är OCKSÅ tung. Så här:

2 julkort jag köpte i kväll på ICA Söder

8 ex av min bok som jag hade tänkt kränga i kväll

plånbok

ICA:s reklambrev

Hårspray miniförpackning

ICE BREAKERS; minttabletter från USA

1 blyertspenna som det står Folkets Hus på

Alvedon

Kvitto från Waynes

1 rött glashjärta

1 äpple

1 till blyertspenna som det står Folkets Hus på

1 till blyertspenna utan text

1 reklamkaramell som det står HALLS på

1 minianteckningsbok med hemska minnen från en dyssig relation i

1 nyckel till dotterns lya

kvitton i mängd

ÅHH! ! chokladbit som jag INTE VISSTE! Det står Elizabeth Shaw på förpackningen?? (MUMS den var skitgod! MINT!)

5 plastkort från LINDEX, KICKS etc

2 Savett sårtvätt

ca 20 egna visitkort

ca 10 visitkort från andra

1 läppglans från LOREAL nr 300 Bronze Strass

1 endagsbiljett från MONORAIL Las Vegas Hilton 12 sep 2011

1 LÄKEROL

1 läppglans lip licious Raspberry Creme

1 läppstift Chanel nr 02 Scarlet

1 örhänge med tre ringar på

1 läppglans 91614 Nature

1 läppstift MAKE UP STORE first kiss

1 påsförslutare

2 våtservetter

1 mjukgörande hudsalva på stift från Apoteket

1 glasögonfodral med glajjer i



Shit va grejer. Det här var bra. Så här kan jag inte ha det.



2011-12-12 @ 00:12:45
URL: http://blogg.gd.se/stjarnklart/
Postat av: Marie

Men jösses....bor ni i väskorna !? :)

Jag som tycker att det är jobbigt att släpa på plånbok o nycklar....hatar väska....men ett måste ibland!! :)

2011-12-15 @ 03:45:57
Postat av: Jenny E

Marie: Ja, nästan bor vi nog där. Jag brukar skoja omm att det är en skada sedan jag var liten och jag åkte mellan mamma och pappas hem och ville ha allt med mig jämt. =)

2011-12-15 @ 11:03:34
URL: http://busblomma.blogg.se/
Postat av: Marielle

I min väska finns:

Anatomibok

Fysiologibok

Kollegieblock

Mapp med mycket färgglada minnesanteckningar & nyckelord

Pennfodral, modell sprängfullt med bläck-, blyerts- & tuschpennor (både med tunn & tjock spets, minikorta), hopfällbar sax, kort linjal & postit-markörer.

Plånbok

iPhone

Mininecessär med mascara liten fickspegel

Vattenflaska

Tre ynka halstabletter i stor påse

Nässpray & näsdukar

2011-12-16 @ 23:53:10
Postat av: Jenny E

Marielle: Inte så lång lista, vad duktig du är! Men med böcker och fett pennfodral är den nog rätt tung ändå kan jag tro. =)

2011-12-17 @ 02:20:01
URL: http://busblomma.blogg.se/
Postat av: Marielle

Japp, tung så det räcker till, speciellt om datorn ligger i också. Anatomiboken är en 500-sidors koloss i A4-format...

2011-12-17 @ 09:33:04

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0