Del 5: Berätta om vem du var för ett år sedan

Dags för del fem i berättarkalendern! Försenad igen, men ändå:

För ett år sedan bodde jag i en tvårumslägenhet i centrum.
För ett år sedan övningskörde jag sista gångerna med S.
Före ett år sedan hade jag precis fyllt fyrtio.
För ett år sedan budade vi på ett hus för första gången (men fick det inte).

Men framför allt:
För lite drygt ett år sedan, befann jag mig på en strand på Koh Lanta i Thailand. Jag låg kanske på nån madrass med utsikt över havet och fick massage, eller skvimpade runt i poolen, eller samlade snäckor, eller flöt i havet, eller läste en bok, eller var på ytflykt med nån mysko taxibuss, eller åt galet god mat. Jag var harmonisk, ostressad, ledig, avkopplad. JÖSSES vad jag längtar iväg igen!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

För ett år sedan hade min mormor just gått bort och jag grejade med minneskort till begravningen och med tackkorten efter... Sorg och lättnad på samma gång efter ett relativt långt liv men också ett långt kämpande på slutet. Världens mysigaste mormor!



Själv gick jag och värkte på beslutet om studier igen eller inte... Något jag i och för sig ältat på riktigt sedan E föddes. Jag hade kommit in några gånger och tackat nej, nu hade jag sökt en efterlängtad distansutbildning. Tyvärr fick jag tacka nej även denna gång, fick inte träffarna på skolan att funka med en sambo som pendlar långt till sitt arbete varje dag. Men strax efter jul började bollen om flytt och studier att rulla :-)

2011-12-07 @ 21:05:10
Postat av: Jenny E

Marielle: Tack för att du hänger på. Så roligt.

2011-12-08 @ 01:08:52
URL: http://busblomma.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0