Del 6 - Berätta om bloggarna du läser

Egentligen hinner jag inte följa någon blogg riktigt ordentligt just nu, känns det som. Det uppstår luckor i mitt läsande även av favoritbloggarna.

På bloglovin kan man prenumerera på inlägg från bloggar man vill följa, och där prenumererar jag på sisådär 40-50 bloggar! Men jag har inte varit ikapp med antal inlägg där på evigheters evigheter, såklart. Det är dock ett sätt att hitta dem lätt, när jag vill läsa ikapp lite.

Några favoriter:

Fredrik Backman
Inte sällan skrattar jag högt åt inläggen i denna blogg. Han skriver så skruvat, så bitskt, så beskrivande, sååååå himla skönt. Ofta långt men värt det. Han beskriver ofta underhållande vinklar på situationer med sin fru, sin son och sina vänner. Icke-politiskt korrekt och väldigt roligt. Och taggarna under inläggen ska man inte heller missa.

Vuxna människor har inte hamstrar
Underbara Maria skriver med oerhört krass och underbar ironisk ton om livets små retligheter och kaosstunder. Hon har två barn, jobbar på förskola och har en sambo - baksidan av alla de sakerna brukar synas i bloggen. Jag bara älskar hennes sätt att skriva om tillkortakommanden eller gnäll med knorr så att det blir jätteroligt.

Husmorsorna
En blogg av Emma Hamberg och Anette Rosvall, som gjort bl.a. kokboken Husmorsorna ihop. Störtsköna människor, och goda rexept får man på köpet!

Dagarna
Ninni Schulman skriver underfundigt och klokt om skrivande och livet.

Fotbollsfrun
Malin Wollin tar ställning, sätter fingret på saker och beskriver med helskön attityd sitt liv med en framgångsrik fotbollsspelare och mamma till en hel hög kids.

Ketchupmamman
Härliga Karin växlar mellan ironiska betraktelser, fnitterroliga underfundigheter och knivskarpa statements om viktiga saker. Lättläst och alltid underhållande.

Korvasbloggen
Pappa Daniel skriver om sin dotter Edith, som kallas Korvas. Han skriver så klokt, inkännande, roligt, finurligt.

Monas Universum
En blogg med bitsk, skön ton. Roligt om livet som egen företagare, boende i "finområdet", med en tonåring och en lilltjej och en man som som bråkar med.

Nu när du finns
Sveriges yngsta tant Linda bloggar om familjelivet med sambon och sonen som kom till med hjälp av IVF. Mest läste jag hennes blogg innan sonen kom (Innan du fanns), men jag försöker hänga med en del nu också. Återigen en tjej som kan beskirva saker med knorr, på sitt alldeles egna vis. Skön attityd.

...och så läser jag flera vänners bloggar såklart! Till exempel C som jag jobbat med, och U i gamla hemtrakterna. Det är ett mysigt sätt att hänga med lite i vad som händer hos dem.

Och om Mia Skäringer börjar blogga igen, kommer jag garanterat att läsa. Alltid.

/Jenny


Kommentarer
Postat av: Marielle

Jag läser ganska många bloggar, men långt ifrån alla läser jag regelbundet. De som återkommer är:



Busblomma såklart, varje dag - främst för att E och Frida är så nära varandra i ålder, har hängt med sedan Polarn-tiden :-)



Livet enligt Brallisen & Blixten - bloggar om allt



En mammas dagbok - intresset började nog med photoshoptips tror jag



Matilda Salmén - barnboksillustratör



Onekligen - författare och småbarnsmamma



Hallon och blåbär - matblogg utan nya inlägg sedan i våras men såå goda recept.



Heja Abbe - undrar om jag inte tipsat om honom för länge, länge sen?



Matplatsen - en annan matblogg med inslag av familjeliv.



En mammas dag, både Helena & Weronica - bloggar om mat & inredning



Inredningsbloggar läser jag i perioder, kändisbloggar kollar jag också in ibland men även kreativa bloggar om pyssel, foto & grafik. Mina listor är långa men som sagt så är det sporadiska besök där. Sorry att jag inte har länkat, men det går inte att göra det så snyggt som i ditt inlägg...



Ofta försöker jag att lämna ett avtryck i de bloggar jag läser, ibland klickar jag i en "gilla- ruta", ibland kommenterar jag - kort eller långt :-)



2011-12-07 @ 21:19:12
Postat av: Marielle

Och förresten, Fredrik - hur rolig är inte han? Ligger ofta med iPhonen i sängen och läser lite bloggar och FB innan jag somnar, han är livsfarlig att läsa då!

2011-12-07 @ 21:21:02
Postat av: Jenny E

Marielle: Jag läser också Heja Abbe, Onekligen och Matilda Salmén! Bra bra bra. Men orken i att radda upp bloggar tog slut, liksom. =) Och ja, Fridrik är ofta en skratta-högt-blogg, i alla fall för mig.

2011-12-08 @ 01:14:52
URL: http://busblomma.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0