Grattis i graven mormorn

Igår skulle min mamma ha fyllt år.

Hon skulle ha fyllt sextioåtta år, närmare bestämt. Det är lite märkligt att tänka sig henne som 68-åring, eftersom hon bara blev femtio.

Jag kom på det först sent på kvällen igår, och berättade det för Frida nyss.

- Vi måste säga grattis till mormor då ju!
- Ja, fast det är ju svårt att gratta någon som inte lever.
- Nähä, det kan man! Och hon lever ju liksom ändå, mamma.
- Hur då, tänker du?

(Här hade jag väntat mig nåt fint om att hon lever för att vi tänker på henne och älskar henne fortfarande. Typ.)

- Ja... Hon lever liksom i GRAVEN. Hon lever däri. Man kan gå dit och säga grattis på födelsedagen och tänka på henne och så!
- Ja. Fast det är ju lite för långt till hennes grav. Vi kanske kan tända ett ljus sedan och tänka på henne och säga grattis?
- Jaaa!

Grattis mamma. Puss!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0