Men SKÄRP er

Förra veckan köpte jag ett gäng nya strumpor till Frida på ICA Maxi. När jag stod där och valde, kommenterade jag att det är så ytterligt fånigt att det syns så övertydligt vilka sockar som är tänkta till tjejer och vilka som är tänkta till killar.

Grävskopor, rallyflaggor, blått, grönt, grått - killar.
Söta ugglor, katter, prinsessor, rosa, lila, turkost, vitt - tjejer.

Urtråkigt! Men visst, jag tog en bunt med rosa, ugglor och färgglada prickar. Dessutom hittade jag några väldigt neutrala och trevliga strumpor som passar till allt. Dem slog jag också till på.





Nämen?! Hallå, ONÖDIGT. Tramsigt, rent av. Det kan vi bestämma själva!


Men när jag skulle klippa bort lappen hemma, noterade jag att de visst INTE var så neutrala som jag trott. "Girls socks"?! Svart, vitt grått? Jahaaaa, ja HJÄRTAN är ju lite magstarkt för ett par pojkfötter förstås.

Nää, vet ni vad ICA. Skärpning!

/Jenny


Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0