Tomtetankar

Frida har funderat lite kring tomten:

- Mamma, jag blev lite rädd för tomten i fjol.
- Blev du? Det minns jag inte.
- Joo... Men jag gjorde ändå en glad min. Jag ville se snäll ut, så att jag skulle få julklappar av honom!

- Mamma, pappa, det var ett paket i strumpan!
- Jaha, härligt!
- Jaa... Fast det är inte tomten som lagt dit det.
- Varför tror du inte det?
- Nej... Jag såg ju det här paketet under granen igår. Och han går väl inte IN och hämtar ett paket heller, så gör inte tomten! Vi får låta strumpan hänga kvar, han kanske kommer nästa natt istället!

- Mamma, när vi gick från farmor såg jag en tomte som cyklade.
- Gjorde du, vad spännade!
- Ja, han hejade på mig.
- Jag visste inte att tomten kan cykla?
- Joo då, det kan han. Men... han såg väldigt UNG ut, för att vara tomte.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0