Åt rätt håll

Det verkar (hittills) gå åt rätt håll med Fridas öron. När jag "provtrycker" på dem gnäller hon, men annars klagar hon inte. Hon sov även igenom natten med något enstaka gny bara, överraskande nog. Hon går på alvedon så det är svårt att säga säkert, men febern verkar inte ha ökat. Skönt! Hostan hänger kvar men verkar gå åt rätt håll. Härligt, nu kör vi tillfriskningskurva all the way - det verkar gå i lås med barnkalasandet på lördag!

Det är fascinerande att betrakta Fridas lekande och lyssna på de monologer som bubblar fram. Hon har pysslat runt nöjt hela dagen. Nyss satt hon inkurad i en kuddkoja i fåtöljen och bytte kläder på Barbie, nu badar hon små PollyPocket-dockor i handfatet. Morfarn säger att hon är lik mig, jag hade på min tid tydligen också en massa fantasiscenarios inne i huvudet som höll mig sysselsatt.

Farfarn och farmorn har varit förbi en sväng idag. Frida fick blommor till sitt nya "rum" och de fick lite kaffe och bulle! Och så spritade vi händerna och hostade i armvecket, typ... Frida som precis innan de kom gått runt och gäspat och varit lite slö, fick värsta duracellrycket och var alldeles ybersprallad en stund! Men det är ju inte oväntat att fröken social lever upp när hon får sällskap, det börjar bli många långa krasslighetsdagar nu.

Min egen hosta ökar trist nog och det är onödigt tätt i luftrören. Astmaelände! Om jag går på piller, uthärdar jag huvudvärken som envisas med att hänga kvar. Pappan ringde nyss och sa att han var snuvig och kände sig hängig också... Det verkar vara en toppvecka det här, haha!

Nu är det väl så smått dags för middag, tror jag bestämt. Fast rutinerna har en tendens att glida fram en del när vi går hemma, så än är det ingen panik. I morse sov Frida till 08.30, löööövli!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0