Den efterlängtade dagen närmar sig

Tänk, om två dagar fyller Frida FYRA år! Helt galet.

Det är verkligen obegripligt att tiden går så snabbt. (Att vi själva blir lika mycket äldre med samma fart, det kan vi väl bara ta och förbise?) Som ett andetag - och ändå som en evighet.

Frida har läääängtat efter att fylla fyra i minst ett halvår - ungefär då började nämligen de äldsta kompisarna på förskolan bli fyra och ha kalas. Det är alltså ett oräkneligt antal meningar som påbörjats "Mamma, när jag fyller fyra..." sedan i somras. För att inte tala om 4-årskalaset! Det har hon klurat kring och planerat inför lika länge.

Nu är det nära. I morse var hennes första ord:
- Mamma, fyller jag fyra idag?!
Efter mitt svar om att hon får vänta två dar till, följde tårar... Gulle.

I helgen blir det lite släkt och vänner som får tårtfika hos oss. Barnkalaset har vi beslutat ta först om några veckor, men planerna har tagit form. Och gästlistan är väl nästan klar, efter många försök! Det är svårt att ha en översocial unge som vill bjuda typ ALLA. Vi bor trots allt ganska litet... Kanske grubblar vi lite mer över om vi kan klämma in ett par kids till, men vi har åtminstone enats om en lagom stor kärntrupp och inbjudningskorten till dem ligger på lådan nu. Tjohoo, 4-årslycka!

Frida har mycket funderingar över att bli stor. "För när jag fyller fyra mamma, då är jag så stor, en stor tjej!" Men några saker platsar snarare liiiite längre fram i livet:

- Mamma, hur gjorde du när du skaffade bil och körkort?
- Mamma, hur ska jag göra när jag ska ha bil? Jag vet ju inte var den där bilsiktningen är nånstans!!
- Mamma, visst gör det ont när bebisar kommer ut? Åh, aj, tänk hur ska det GÅ när mina barn ska födas, oj jag vill nog inte ha några bebisar!
- Men mamma, hur vet man var man får jobba då?

Jisses! Tiden må gå fort, men än är hon vår lilla mysprick. Ett litet tag till får vi ha henne nära, nära. En liten dyrbar tid till, får vi äran att vara hennes värld. Vår lilla sötunge, lyckan i livet, alltings ljus. Kärleken till denna människa är så stor att det fortfarande är obegripligt. Jag skulle offra allt jag har och mig själv för henne, utan minsta tvekan.

Fantastiska unge, tack för de fyra bästa åren i mitt liv. Jag älskar dig!
Puss och kram och kärlek!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: axel carlsson

grattis frida!!

2011-02-05 @ 11:08:03
Postat av: Jenny E

Hon hälsar och tackar, Axel!

2011-02-05 @ 14:08:33
URL: http://busblomma.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0