Fröken filosoferar

Frida sitter på toaletten och läser verser i en pixibok (hon kan dem utantill):

Livet är en strid
Striden är en kamp
Kampen är en häst
Hästen är en dragare
Dragaren är en knöl
Knölen är en potatis
Alltså: Livet är en potatis!

Hon tittar upp på pappan och säger filosofiskt:
- Nä. Livet är ingen potatis - livet är kärlek och luft!

Vännen. Så mycket kärlek och ömhet i den där lilla människan! När hon skulle åka en kort biltur med pappan idag kramade hon mig och sa:
- Jag älskar dig mamma, till ALL kärlek och... och till alla hjärtans dag!

Nu är det nattadags. Måste ju få vuxentid lagom tills Solsidan kör igång på fyran! Det är BÄST - plenty av igenkänningsskratt där, haha. Så nu: Snyta, kissa, tandborsta, nattlinneklä, astmamedicinera och smörja röd nos. Och så ta feber: 38,4 grader, hon slipper inte Alvedon inatt heller eftersom febern gått upp varje natt hittills...

Imorgon vabbar hemmabrudarna vidare. Jag känner mig helt slut efter den här helgen och välkomnar möjlighet till återhämtning även för mig. Så bra det kan sammanfalla ibland!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0