Har du ballongbröst?

Frida fick två ballongbilar i present i efterskott på födelsedagen av faster E. Stor succé! Bilarna är typ 1 dm, i plast, och har en ballong på taket. Man blåser upp ballongen genom ett "avgasrör" bak, sedan sätter man ned dem och de far iväg som ett jehu av utblåset. Kul!

Idag försökte Frida blåsa upp den ena själv. Det var för jobbigt, och hon överlämnade den pustade till mig:

- Mamma, kan du blåsa upp den här åt mig?! Du gör det bäst.
- Tycker du? Ja, visst kan jag det.
- Ja, för pappa tyckte det var trögare att blåsa. Varför är tjejer bättre på att blåsa upp ballonger?
- Det tror jag inte att alla tjejer är, bara en del kanske. Det är nog olika det där.
- Meeeeen.... Vet du, tjejer kanske är bättre för att de har ju bröst, och DÄR får man kanske plats med lite extraluft så att det går bättre?! SÅ kanske det är?

Haha, man kan ju inte säga annat än att hon tänker till. På sitt vis.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0