Snabb vändning

Nähä. Ingen dusch, ingen personalfest.

Istället ett allvarligt telefonsamtal som rör en anhörig. Efter ilska och oro och tårar finns ingen feststämning kvar. Och förlåt att jag som egentligen är rätt ohemlig av mig nu är kryptisk (igen! mycket sådant nu ett tag...), men jag vill inte hänga ut all fakta här. Snarare mest bara förmedla min sits, min känsla.

Frida nattar nu, med en temp på 39,2. Det lär gå lätt, eftersom jag inte lät henne somna vid 17-tiden när hon var heeelt tröttmössig...

/Jenny

Komplettering vid midnatt:
Frida kröp upp i vår säng och gnällde. Stekande stekhet. Örontempen visade 39,3 och den har idag visat 0,5-1 grad lägre än rumtempen... Typ 40 grader nu, alltså.

Bar upp henne på ett toabesök och lyckades kors i taket få godkänt av henne för att peta i henne Alvedon - blev smälta-på-tungan-tabletter. Hurra! Kanske blir hon liiite svalare nu.

Kommentarer
Postat av: Sara

Usch så mycket som händer nu! Styrkekramar!

Hoppas Frida piggar på sig. G är också sjuk. Farmorn och farfarn hade fått ner tempen till 39, 4 med alvedon... Inte roligt när ens små älskade är sjuk :o/



//Sara

2011-02-18 @ 22:19:35
Postat av: Marielle

Hoppas att det vänder snart! Massa kramar!

2011-02-19 @ 08:32:49
Postat av: Jenny E

Tack snälla ni!

2011-02-19 @ 09:21:46
URL: http://busblomma.blogg.se/
Postat av: Jonna

Hoppas att ni mår bättre idag. Kram!

2011-02-19 @ 12:56:26

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0