Tredelad dag

Sambon har varit på thaiboxningstävlingar i Falun hela dagen. Han gick en egen match, som han tyvärr förlorade. Äsch då. Men den var visst jämn och kul (och jobbig) och han är oskadd sånär som på några små, schnygga märken på nosen! Han hade träffat många bekanta, kollat på bra matcher och haft en riktigt bra dag. Good for him!

Lilla feberbruttan har knallat omkring med sisådär 39 grader hela dagen, ända sedan hon vaknade. Hon har levt i fantasier - dockskåpsdockorna har varit på utflykt till månen, hon har ritat sprakande historier och småpratsjungit med mysdjuren i nån egen värld. Hon är fantastisk på att leka själv, den här ungen! Fast jag har fått ställa upp på kurragömma, massage (tackar) och bokläsning. Vid nattningen gick hon med på att ta lite alvedon, så vi hoppas på en vilsam natt.

Jag då? Jaaa ni. Idag har det inte varit någon glad-dag. Idag har det varit en livet-kommer-emellan-dag, när man skiter i att kamma mattfransarna och är glad om man bara orkar igenom. Annars var det ju just typ kamma mattfransarna jag skulle göra - eller ja, sortera klart bokhyllan. Rensa av stök-skrivbordet. Hall-sanera. Men nej. En liiiten liiiten portion nytta har jag gjort. Resten - krisplan. Typ.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0