Tredimensionellt söndagsnöje

Vi fick inget besök av våra thailandsbekanta igår - timmarna räckte inte riktigt till för dem att hinna hit och hem i vettig tid tyvärr.

Istället tog vi oss iväg på barnbio hela familjen. Vi såg Trassel (sagan om Rapunzel) i 3D. Det var min första 3D-film i modern tid (nu snackar vi inte grönröda pappbrillor från 80-90-talet här alltså, haha) och det var faktiskt coolt! Frida tyckte dock att det var lite jobbigt med brillorna, så större delen av filmen såg hon utan dem. Det verkade gå bra det med.




Filmen var riktigt bra - helt okej underhållning även för vuxna. Det var 7-årsgräns på den och det märktes ibland, då satte Frida händerna för öronen och dök ned i gosefilten.  Och nånstans i mitten av filmen hörde man plötsligt en liten klar stämma säga:
- Jag vill inte se mera, jag vill gå heeeem, det är för läskigt!

Haha, efter att jag förklarat lite och tröstat lite, ändrade hon sig som tur var. Efteråt strålade hon i sedvanlig ordning, dansade till eftertexterna och var riktigt nöjd med filmen!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja, jag har hört att den ska vara bra. Vi tänkte passa på att gå på sportlovet. Vi kan ju inte sporta hur mycket som helst! ;o)

2011-03-03 @ 23:41:17

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0