Just nu för fyra år sedan...

...befann jag mig också på jobbet. På en söndag. Supergravid, med lättare värkar. Rensandes undan papper, foton och personliga attiraljer från mitt kontor!

Man blir lite märklig när man är gravid, det är alldeles tydligt...

Jag skulle egentligen ha jobbat en vecka till, och beräknad förlossning var inte förrän 16 dagar senare. Men jag insåg redan på morgonen att det nog skulle komma en bebis väldigt, väldigt snart. Och jag visste att kontoret var i lättare kaos! Bara en sak att göra, tyckte jag.

Föda barn, tänker ni? Kanske det, men först tömma kontoret. Ehhh.... Det gäller att prioritera här i livet! Precis när jag klev in på högskolan, gick vattnet. Väldigt diskret, men ändå. Tror ni jag vände direkt hem då? Näpp. Så kan man också starta sin förlossningsdag.

Såhär i efterhand inser jag att jag inte kan ha varit så supernojig över själva födandet. Men däremot var jag definitivt lite lätt hormongalen.

Nu - lunch.

/Jenny


Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0