Vardagskväll deluxe

Här sitter jag - fortfarande extra varm och rosig om kinderna efter dagens lunchpass i afrodans, så kul! - på jobbet och laddar. Om en liten minut lyfter jag rumpan från kontorsstolen, sticker hem med datorväska och träningsbag, lämnar bilen i garaget och sticker med lätta steg ut på stan ikväll! (Eller... i verkligheten blir det väl mest hasande, halkrädda steg just i dessa tider, men det låter inte på lång väg lika trevligt.)

Jag ska träffa C, som jobbade här tidigare. Hon ska ta med tant en sväng på stan, käka ute-middag och sen ska vi se Love and other drugs på bio! Fattar ni vilket lyx för en småbarnsmamma som slöat till. Full pott, liksom.

Det här blir en braaa kväll.

Och vet ni? Imorgon blir det OCKSÅ en lyxkväll! Då är jag bjuden på middag av några vänner jag lärt känna via jobbet, som ett försenat 40-årsgrattis. Det enda jag vet är att jag ska ha "normal äta-ute-klädsel" och vara klar klockan 18. Härligt spännande att inte veta vart vi ska!

Jag inväntar glatt uppsvinget av energi som kommer efter sådant mys.
Orkar jag röja och organisera lite hemma i helgen sedan då, tror ni?

/Jenny


Kommentarer
Postat av: Marielle

Åh, hoppas att du haft det riktigt riktigt gott!



Tack för vinsten som kom i brevinkastet idag, Lilla E var lika imponerad som jag av rosetten med blommor på! Jättefint! Dessvärre är flaskorna sååå söta att jag inte vet om jag vill använda dem (miniatyrer är min passion) ;-)



Men jag har lovat dottern att hon ska få de tomma att lägga i sin necessär så jag får väl titta i några dagar innan jag beter mig vuxet igen, ha ha.



Imorgon fyller E fyra år! Ungefär en vecka senare är det dags för Frida ju! Håller du inte med om att det går galet fort? Lillebror är snart tio månader och går runt med lära-gå-vagn, inte illa vad tiden gått där heller...



Kram Marielle

2011-01-27 @ 23:33:33
Postat av: Jenny E

Marielle: Kul att du gillade "inslagningen" - tänkte att det skulle kännas extra lyxigt då. GRATTIS till E idag! Håller med om att det är svårt att hinna med i svängarna. =)

2011-01-28 @ 09:15:05
URL: http://busblomma.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0