Musik(t)anten här hemma

Frida mumsar kvällsmacka, nyduschad i nattlinne med Bamse på magen. Hon sitter bänkad vid TV:n och kollar på Taube på Gröna Lund i 50 år som står på. Hon lyssnar alldeles koncentrerat, trots att vi vuxna babblar om annat. Håkan Helltröm sjunger Möte i monsunen och Frida utbrister:

- Vilken FIN sång!

Lill Lindfors - som vi verkligen på riktigt undrar om hon ALDRIG blir äldre?! - sjunger sedan Briggen Blue Bird of Hull. Frida lyssnar intensivt och frågar mycket om vad den handlar om. Fröken dramatik, hon tycker att allt allvarsamt är så spännande (och jag känner igen mig som jag var redan när jag var liten)! Då kommer ett tvärflötssolo:

- Åh, vad vackert han spelar!

Lilla sötunge. Du kan konsten att uppskatta saker du.

/Jenny  

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0