Livstecken från en tröttis

Jodå, vi kom hem i söndags. Vi åkte bil från klockan 12 till klockan 22, och Johan körde tappert hela vägen! Vädret växlade mellan sooool och några så galna regnväder att vi tvingades stanna på en parkeringsficka eftersom man inte såg ett jota. Vi hamnade i några bilköer, men i stort flöt det ändå på bra.

Vi lunchade på Waynes i Örnsköldsvik (så märkligt naket det kändes att stanna där utan att min bror var på plats!), tog en glass på OK i Ullånger och käkade middag (samt jagade resultatlöst en svart barnstol) på IKEA i Sundsvall. Frida klockade in i bilen vid halvniotiden, tandborstad och klar. När vi kom hem var jag (som inte ens kört?!) trött som en gnu och lade mig strax efter kl 11 - kors i taket.

Igår måndag drog jag med Frida på gratis utomhusfriskisgympa i Boulognern efter jobbet. Heja mig! Frida skuttade med, lekte i rutschbanan eller satt på filten och käkade äpple och reflekterade över sångtexterna ("Vad menar de med den här musiken, mamma? Jag tror det är något sorgligt.") Efter dusch och nattning var jag återigen alldeles slö - hängning av tvätt räckte som aktivitet. Typ.

Nu är det jobbjobbjobb innan semestern startar på fredag. Ni vet, den där "fixa tusen saker och packa och bära som en galning"-ledigheten, haha. Vilsamt lär det inte bli, men det ska bli skönt att kunna ägna sig åt flyttandet ordentligt.

Tjolahopp! Nu ska jag FIKA lite snabbt på min min fikarast också.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0