Vardag med logistikknorr

Imorgon kör vi! Blå måndag, vanlig vardag. Förskola, jobb och hela kittet. Skönt!

Faktum är att kommande vecka är den enda hela veckan innan det är semester, inser jag - därefter kommer två tredagars-veckor och sedan är det full frihet. (Eller snarare fullt med flyttbestyr och förmodligen mer jobb än nånsin... Men det blir bra det med.) Och jag vill helst inte tänka på hur många av dessa kommande vardagar som redan är inbokade med möten och annat jox, för då får jag lättare andnöd över att-göra-listan. Puh. 

Eftersom bilen är på sitt sämsta humör för tillfället (vi har verkstadstid på tisdag), blir det några cykeldagar nu. Dagens i-landsproblem, jag veeeet. Men det känns ändå lite krångligt.

Alla som känner mig, vet att mina vardagsväskor liknar andra människors packning för en långweekend... Jag ska försöka skala ned en smula åtminstone så jag kan klämma ned allt i cykelkorgen. Måste dessutom hatta iväg på ärenden till andra änden av stan mitt över dagen imorgon. Typisk otajming!

Kommer garanterat att bli varmt när jag ska rulla iväg. Lär vara morgonjäktad, med en pingla som sovit för lite (blir sen nattning hur man än gör efter så många lediga dar!) och tjorvat med att ta sin medicin en enerverande lång stund (men guuuud, har det inte gått 10 dar snart så vi slipper detta eländes penicillin?!). Tjolahopp så festligt.

Ni hör att jag ser fram emot cyklandet va? Haha!

Det är inte så farligt, jag gillar bara att raljera lite. Jag välkomnar den välbehövliga vardagsmotionen. Det som stör mig, är att komma till jobbet alldeles jättesvettig och högröd. Blä, känns lagom fräscht. Ombyteströja får följa med!

Ha en bra vecka! Det ska jag göra mitt bästa för att ha.

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

Bilar går ALLTID sönder med dålig tajming.... Det är Murphy's lag ;-)

2011-06-14 @ 12:41:31
Postat av: Jenny E

Marielle: Så sant!

2011-06-14 @ 13:51:31
URL: http://busblomma.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0