Åh så olämpligt

Om man har tre omplåstringar på kroppen, är det onödigt dumt att vara överkänslig mot plåsterklister!

Idag har jag duschat ordentligt för första gången (utan märkliga balanskonster för att hålla mig torr på vissa fläckar) sedan jag gjorde mina små operationer. Jag har också tagit bort de yttre bandagen och bara behållt småtejparna över såren - av tvång, nästan.

Ja, jag var helt enkelt tvungen. För SHIT vad ont det gjorde idag, och det visade sig till minst hälften bero på reaktionen på klistret. På de illröda stackars hudytorna (till och med en BLÅSA hade jag fått under plåstret på halsen) sätter man inget nytt klister, det säger jag. Hu! På axeln och knävecket har jag dessutom fått klart osnygga blåningar runt såren.

Ömt och ont, men det går nog snart över. Gnället också, haha!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0