Dagens otajmning

Tre minuter efter att vi borde ha varit på väg till jobb och förskola redan, tappade Frida ett glas med juice på badrumsgolvet i morse. KRASCH så hade vi juice och glas över hela badrumsgolvet.

Lyfta bort barfotaunge.
Sanera barnet som har juice lite här och var.

Ringa jobbet om att jag blir lite sen...

Plocka glasbitar (och sticka ett jack i pekfingret).
Torka kletig juice. Torka torka torka.
Plocka mera glas.
Sucka lite.
Dammsuga hela badrummet (och grusiga hallen när jag ändå höll på).
Joxa fram skurhink och medel och mopp.
Hitta ytterligare nån ivägflugen glasbit.
Skura badrumsgolvet. Nooooga.
Torka pallar och toastol och skåp och f*n och hans moster.
SVETTAS.

Jag kan berätta att sådana aktiviteter EFTER dusch och piffning på morgonen inte är helt smidigt för en sådan övervarm, tidsoptimistisk, morgontrött människa som mig.

Slut på meddelandet.

/Jenny - som nu ska gå och ÄTA på sin lunch också...

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0