God morgon

Jag skippade väckarklocka idag, eftersom jag skulle vara hemma sjuk och Frida skulle börja klockan nio. Skönare att vakna av oss själva, tänkte jag. Ingen risk för att bli sena, eftersom jag bara skulle hoppa i mysbrallorna och dra helt utan piffning.

Jojo.

Frida vaknade klockan 08.50. Snopet! Men SKÖNT! En dagistid är ju inte skriven i sten, som tur är. Vi rasslade igång och var på plats bara en halvtimme senare, minsann. Men först hann vi faktiskt ha en liten uppvakningsstund i sängen. Frida behövde nog det, för trots att hon sovit så länge startade hon dagen med meningen:

- Men NU är det det väl inte morgon, jag är ju helt trött och det är ju mörkt ju!

(Yes, tack klockomställningen och de mörka lakan jag satt upp extra för fönstret!)
 Sedan sa hon:

- Mamma, jag har drömt så härliga drömmar, vill du höra?

Och så fick jag veta att hon "och M och S och E och förresten alla barnen" på förskoleavdelningen hade flyttat till ett nytt hus inatt där det fanns en massa leksaker. Den andra drömmen hon berättade har jag retligt nog glömt, men det var något mysigt.

Jag tycker det är fantastiskt att hon ofta säger att hon drömt skönt - och så är det kompisarna hon berättar om först. Hon trivs och hon tycker om sin omvärld, det är underbart för ett mammahjärta!

/Jenny


Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0