Repris och retur

Så var det dags igen... Frida hostar vidare - det märktes tydligt efter 10 minuter bus när pappan kom hem om inte annat, hon lät som en kraxmaskin direkt och resten av kvällen! Jag tyckte att det hade lugnat sig, men så hade hon mest suttit och pysslat och ritat och lekt med klippdockor och annat stillsamt också. Stoooor skillnad med lite fysisk aktivitet.

Överraskande nog hade hon även lite feber idag (37,8 grader - på gränsen, men lite för högt för att det ska anses normalt). Det betyder att hon måste vara hemma imorgon. Snälla farmor barnvaktar på fm (stort tack för räddningen!), då jag är på två föreläsningar. Sedan åker jag hem till den krassliga, avlöser farmor och försöker jobba hemifrån lite på em (eller tar ut flextid, vi får se hur det går). Jag är lite hostig själv också, så helt fel är det väl inte trots allt...
 
Suck. Håller tummarna för att hon kan gå på förskolan på onsdag.

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jenny,



Jag tycker stackars Frida verkar sjuk ofta. Min systers lilla kille har svaar astma, och var sjuk ofta, ungefaer som Frida. Hon tyckte tillslut att det var vaert priset att vara hemma flera maanader, dvs. inget dagis etc. erik blev saa mycket baettre, det var precis som han aentligen kunde ta igen sig ordentlit, vila, leka lugnt, och bara vara hemma. Det taal att taenka paa foer dig, jag tycker saa synd om Frida, hon verkar sjuk saa mycket.



Kram,

Sofie

2011-03-08 @ 00:32:42
Postat av: Jenny E

Sofie: Nej då, det är inte så farligt! Jag hör ju runt omkring mig och Frida är inte hemma onormalt mycket. Frida är pigg, glad och äääälskar dagis. Vi var ju nyss hemma 1,5 vecka, men det var den första vabben sedan nyår. Det går ingen nöd på henne. =) Men tack för omtanken!

2011-03-08 @ 01:44:48
URL: http://busblomma.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0