Morgonsnackerier

Frida står med morgonyvigt hår på pallen vid handfatet och blinkar mot ljuset. Hon gör en runtgående handrörelse över magen/bröstet:

- Det är tecknet betyder LEDSEN, mamma. Så här.
- Gör det? Jag trodde det tecknet visades i ansiktet?
- Nä, så här är det! För att ledsenheten känns ju först liksom i magen, sen går det uppåt och uppåt och kommer ut som rinnande tårar!

Så HIMLA bra beskrivet, tycker jag! Jättefint.

På väg till förskolan är jag lite radiostyrd och blinkar först för att svänga åt helt fel håll:

- Oj Frida, nu höll jag på att svänga mot jobbet istället, tänk om jag glömt lämna dig!
- Mamma, det gjorde faktiskt farfar en gång förut, och då satt det kvar en glad pojke där bak när han kom till jobbet och det var pappa! Fast farfar skulle ha lämnat honom hos dagmamman - det fanns ju inte förskolor på den tiden!
- Jodå, det fanns det. Det finns dagmammor nu också, man kan välja vad man vill ha.
- Jaha. Men JAG vill i alla fall gå på förskolan.
- Varför?
- För jag vill vara med mina fröknar!

På utvecklingssamtalet i veckan, undrade pedagogen om hon verkar trivas. Jag tror det, va?! Det är väl härligt.

Ha en bra fredag och helg!

/Jenny (som nu ska FIKA lite snabbt på fikarasten också...)

Kommentarer
Postat av: Marielle

Hon är klok som en bok, lilla Frida...

2011-05-20 @ 22:44:41

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0