Buzzador-testar Santa Maria Tex Mex Tapas

Nu är det dags igen för mig att agera Buzzador! Att vara buzzador innebär att man ibland får prova olika varor och tjänster gratis, dela med sig i bekantskapskretsen och sedan lämna sin egen och andras ärliga åsikter om produkten. Den enda motprestationen är rapporten jag ska lämna efteråt. Plättlätt!

Under november har jag testat några av de nya produkterna i Santa Marias nya serie Tex Mex Tapas. Jag var snabb att anmäla mig och supernöjd att bli uttagen, det lät ju jättegott!

Smidigt nog sammanföll testperioden med min födelsedag, så jag bjöd hem några vänner på tapaslunch. Det var riktigt supergott! Lite snärjigt vid tillagningen, men så roligt att det inte gjorde något. Perfekt att laga tillsammans med gästerna, om man vill bjuda in lite mer informellt. Även barnen kan vara med och pyssla i ordning vissa saker.


Paketinnehållet såg lovande ut. Trevligt!



Tack och lov att receptboken följde med, så att vi fick ihop nåt bra!

I paketet ingick Tostaditos (små kex av friterade vetetortillas), Quesadilla bread (vetetortilla kryddat med spiskummin och chili), Tapas Spice Mix (tapaskrydda med mexikansk touch), Red Jalepeno Halves (röda jalapenohalvor), Escabeche (tapastopping, en röra baserad på majs, oliver, paprika och soltorkade tomater) och Mango Mojo (en röra baserad på mago med ingefära, jalapeno, vitlök och lime).

Vi köpte även Quadritos (andra små kex) och en hel del kallskuret i form av lufttorkad skinka, bresaola, salsiccia och salami (det blev lite mix med Italien där, men det gör inget bara det är gott tänkte jag). Mmmm.


Vi gjorde i ordning quadritos med estabeche-röra och brie på. Gott!


Quesadilla-bröden såg jag mest fram emot, för det tycker jag är sååå gott!


Och visst blev det smarrigt. Vi gjorde två sorter, en med lufttorkad skinka och getost,
en med gula kantareller och västerbottensost. Både var ljuuuuuvliga och tål en repris.


Tostaditos med rökt lax och Mango mojo var inte heller helt fel, men mojon var stark...


Lite kallsuret som sagt... Och uppe till vänster skymtar skålar med sallad, oliver,
iberica-ost och manchedo-ostbitar och gurka rullade i olja och Tapas Spice Mix.
Nånstans "ur bild" finns även färskostfyllda jalapenohalvor på ett fat.  Gottigott!


Alla fick sitt lilla recepthäfte från Buzzador framlagt vid dukningen.

De flesta sakerna var vi mycket nöjda med! Rörorna och kryddmixen var dock ganska starka, så till nästa gång kommer jag att ta lite mindre av dem eftersom jag är lite känslig mot alltför stark smak. Men jag kan absolut tänka mig att använda dessa produkter igen.

Vill du också bli buzzador?
Lämna en kommentar här med mailadress och namn (eller kontakta mig på annat sätt, om vi känner varandra), så fixar jag en inbjudan!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0