Den som djupdyker han finner

Det är mycket jag inte hunnit idag, av adventsfixandet. Och mycket jag inte ens försökt hinna. Men vet ni vad - det ordnar sig ändå!

Vi har inte bakat (men Frida gjorde det hos farmorn och farfarn i torsdags, mysigt!). Vi har inte några julgardiner (det har jag aldrig haft, men här har vi bara satt ens vanliga gardiner i ett enda fönster än, så förtappade är vi, haha). Uteljusslingor verkar dröja eftersom vi saknar både uttag, slinga och sladdar! Haha. Några granrisgirlander och ljusslinga ska upp på balkongräcket också nån gång, men ligger än så länge i en påse i förrådet...

Vi har i alla fall två "levande" adventsljusstakar riggade, två elljusstakar, en krans hänger på dörren och två adventskalendrar är köpta och väntar på den 1 december. Ett par stjärnor ska upp imorrn (för det måste nog hamras lite då). Glögg finns i skåpet också ifall andan faller på.

Det får duga just nu. Good enough.

Jag är sjukt nöjd med att jag dessutom lyckats gräva fram lådan med luciasaker ur källarstöket, gå igenom den och ha koll på läget inför Fridas första luciatåg på förskolan. Mer än två veckor innan! Och allt fanns. Och funkade. Kors i taket.

Är ni i fas där ute?

/Jenny


Kommentarer
Postat av: Marie

Nää men hoppas att jag ska lyckas få upp stakar o stjärnorna på måndag när jag är ledig....å då är jag ändå ute i god tid....för att vara mej!!

Men men...det är inte måndag än!! ;)

Kram M

2011-11-27 @ 06:38:11
Postat av: Marielle

Ha ha, jag TRODDE att det bara var att gå upp och hämta ett lucialinne för strykning - men ack vad jag bedrog mig! Storlek 98/104 var precis på gränsen redan förra året. Hoppas att E kan tänka sig att vara pepparkaksgumma i luciatåget eftersom det införskaffats sådana kläder inför julkortsfotograferingen :-) Annars är det bara att dra till H&M illa kvickt...

2011-11-27 @ 23:10:00

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0