Det här med barn och sanningar alltså

Vi ligger hela familjen och morgonmyser nyvakna i sängen. Frida snicksnackar om vad hon drömt och vad vi ska göra idag. Jag halvslumrar. Sambon är som vanligt mer morgonpigg.

- Mamma, jag vill gooosa dig!
- Åh vad mysigt!

Vi kurar ihop oss och Frida gnider sin lilla trubbiga, lena nästipp mot min. Jag ligger kvar och känner kärleken skölja varmt inom mig. Plötsligt ser Frida lite stel ut.

- Eeeeh... Mamma, det luktar faktiskt gamla sopor ur din mun.
- Haha, ja vi åt ju tacos igår så det luktar nog gammal lök, det luktar inte så gott.
- Nej. Det luktar faktiskt gamla sopor. Men... Det gör inget.

Jojo.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0