Det sägs att det är advent imorrn

Jag har extremt svårt att komma in i julfeelingen i år. De här gröna gräsmattorna, plusgraderna och icke-snöandet gör liksom inte sitt till, för att man ska fatta att det börjar bli dags. Att klappar ska köpas, planer göras och hemmet pysslas i mysläge.

Nej, jag är inte beredd. Alls.

Jag menar, sambon var och spelade golf idag. GOLF! Den här tiden. Då är det väl ändå inte konstigt att julen känns långt borta?

Men visst, jag har grävt fram lite adventsprylar. Det knöliga med att ha flyttat, är att allt måste hitta en ny plats. Jag kan liksom inte gå på rutin och smälla upp det där det brukar sitta. Jobbigt! Jag saknar inspiration.

Nu sitter jag här med tystnaden ekande i huvudet, efter att Frida och pappan cyklat till badhuset. Skillnaden är så TOTAL efter att Frida och jag tillbringat ett par timmar på stan - där var det helt hysteriskt mycket folk och livat som bara den. Puh. Julhandeln har helt klart börjat, så andra verkar ju vara med på tåget...

Det enda jag faktiskt planerat och önskat är att sätta lite ljusslingor utomhus nu när vi har möjlighet, men jag har inte hunnit styra upp några sådana inköp ännu. Det blir när det blir.

Nu ska jag tvätta och diska, och se om några av de där adventssakerna kan hitta hem nånstans. Ha en fin lördagskväll därute!

/Jenny


Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0