En viss otakt kan man säga

Jag sitter och kollar på Så mycket bättre och käkar Ahlgrens bilar. Eller rättare sagt jultillbehöret "Bilgranar" och de nya "Snötäckta originalbilar" med chokladöverdrag och vitt kulströssel. Trivsligt.

I och med detta kör jag även "våga vägra natta barn". Före kl 20 eller efter kl 21.30, det är vad som gäller när Så mycket bättre sänds. Frida ligger nu i sängen men kan iiiiiinte somna, så det blir väl efteråt då. 

Nackdel: Risk för grinig liten skatt imorrn.
Fördel: Har jag tur får jag lite extra sovmorgon. Värt risken.

Fast vänta lite nu... Det allra troligaste är att sambon väcker oss tidigt, eftersom han lade sig för natten strax före klockan åtta. Ja, ÅTTA. (Han var inte bara kvällstrött utan hade också en galen, envis huvudvärk han gärna ville bli av med.) Räknar man generöst 10 timmar framåt från klockan åtta, då kommer han att hoppa ur sängen klockan sex. Noll sex noll noll. Jamen tjohoo.

Va? Gå och lägga mig tidigt själv för att komma någorlunda i fas?
Nej nej nej, sådant klokt sysslar inte jag med.

/Jenny


Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0