Helghärligheter

Jag glömde visst blogga igår! Jag har haft en så innehållsrik helg att jag inte ens märkte det, haha.

Igår förmiddag var jag morrig (plocka, tvätta, diska och ont i rygg och skalle = booooring), men det försvann lagom tills jag äntligen fått lite rätsida på vårt röriga hem och fick finbesök! Min svägerskor råkade vara i stan och de kom förbi och fikade och överlämnade födelsedagspresent till mig. Tack! Efteråt hade jag glädjen att OCKSÅ få besök av min vän M och hennes båda busgrabbar, som kom förbi och käkade en hastigt framrasslad spontanmiddag.

Idag har vi haft besök av W och G, som var på väg norrut för att hämta sina grabbar som varit utlånade på höstlov i Norrland. Lite fika och snicksnack hann vi med, även om de var på väg vidare. Sedan vankades barnkalas i närheten, vilket för mig innebar trevligt snicksnack med en knippe föräldrar. Och ikväll kom L förbi och försökte hjälpa oss med ett eluttag, samt hämtade sina utånade och numera tomma flyttkartonger (jodå, inte riktigt alla står kvar i det som Frida kallar "kartongrummet" uppe).

Besök av nära och kära. Ah. Näring för själen!

På kvällningen igår åkte vi till kyrkogården och tände ljus på sambons familjegrav. Där och då var ljuset för hans mormor och morfar (som jag tyvärr aldrig hann träffa), men i tanken var ljuset också för alla mina saknade som är begravda på annat håll och inte kunde få något ljus av mig i helgen. Men jag tänker på er ofta, ofta!

Tänk att jag fick min första födelsedagspresent igår. Jag har knappt hunnit fatta att jag fyller år på onsdag, faktiskt. Jag brukar se fram emot min födelsedag, men i år har jag inte liksom energi nog på nåt vis. POFF så är det dags och jag står lite snopen och oförberedd. Planlös, utan att ha lämnat önskelista till nån och utan att ha kommit mig för med att bjuda in någon. Än.

Äsch. Det blir nog bra ändå. Nån slags lågprofilsfödelsedag får det bli.
Och nu blir det sömn. Godnatt, ha en fin vecka!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0