Snabba vändningar, snabba åtgärder

Jag hann vara en och en halv timme på jobbet, och lagom inse att det var rätt stökigt efter systemuppdateringarna i helgen - sen ringde de från förskolan.

Frida var rejält kass i magen, hade inte velat äta mellis och sa att hon mådde illa. Pedagogerna ville att hon skulle åka hem och kolla läget under dagen för att undvika att eventuell magsjuka skulle spridas, så det var bara att packa ned datorn och sticka hem igen.

Nu ser det ut som en märklig version av tusen och en natt här hemma. Fröken Förberedd (dvs jag, om det nu undgick någon) såg raskt till att drapera halva hemmet i filtar, handdukar och påslakan. Inga onödiga kräkfläckar här inte! Allt svårtvättat och ömtåligt som soffan, fåtöljerna (don't mess with my Lamino!), lurviga mattan, sänggaveln och sängsidorna är nu tryggt täckta. Dessutom står det bunkar placerade på strategiska ställen. Samtliga katastrofåtgärder vidtagna alltså - bara därför lär ungen knappast kräkas.

Hittills verkar hon pigg, förutom lös mage då. Hon smaskade rostmacka med god aptit i alla fall, och sen åt hon med glädje sushi till lunch. Jag hade lovat henne det till middag, så vi tog en liten inköpsrunda nu istället.

Den här dagen startade med massor av morgonmys och småprat, så om Frida trots allt blir magsjuk "på riktigt" ligger jag klart risigt till. Och värst med det vore nästan att jag i så fall riskerar att missa min provtagning/biopsi på torsdag! Det vore ju störigt som sjutton.

Jag håller tummarna. Nu ska jag gå och diska, sånt festligt kan man liva upp sin oväntade hemmadag med minsann!

/Jenny


Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0