Det här med effektivitet struntar ni i eller?

Idag ringde jag till ögonkliniken, för att boka om en tid som Frida fått där. (På grund av den där yrseln hon hade ni vet, som typ försvunnit - ögonen ska kollas för se om det kunde vara en orsak.) Det kom hem en kallelse i brevlådan igår, med en tid som inte passade oss.

Jag ringde på deras telefontid.
När jag hade tid.
 
Men näpp, man fick lämna nummer och så ringde de upp.
När jag satt i möte och egentligen INTE hade tid.

- Ja hej det var från ögonkliniken, du hade ringt.
- Ja hej, jag skulle vilja ändra en tid hos er som min dotter fått.
- Jahaa, då skickar vi hem en ny tid då!
- Fast alltså... Är det inte bättre att boka den nu direkt?
- Neej, vi har inga tider nu inte. Jag skickar hem en ny lapp.
- Men jag har kalendern redo nu. Den nya tiden kanske inte heller passar?
- Nej, men då får du ringa igen.

Men HALLÅ. Logiken är lite svår att förstå här.
För vem blev det bättre? Snabbare? Smidigare?

Dagens konstigaste.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0