Mycket upp och lite ned

Idag har jag mått okej, förutom en dunkande huvudvärk som jag motade bort med alvedon i morse. Jag har inte haft speciellt ont i magen, bara varit trött. Skönt! Har kunnat vara uppe och plocka lite, fixa med tvätten och så.

Men efter att vi käkat middag kom det tillbaka. Morr! Har legat plättplatt i soffan med handen på magen sedan Frida nattats - inget kan få en att tvångsvila som lite magsmärtor, höhö. Lyssna på kroppen och allt det där, ni vet.

Kanske fick jag ett stresspåslag idag som märktes? Vi hade nämligen besök av min kompis och före detta arbetskamrat C och hennes sambo som är fukttekniker och besiktningsman. Han var så snäll (tuuuuuusen tack)och kollade på vår dumma källare, mätte fukthalt och allt sådant där yrkesmässigt kunnigt som sådana som han gör.

Väldigt bra. Och väldigt jobbigt.

Nu ska vi nämligen ta och fixa undan en stooor hög förrådsjoxelimox från källaren (trolleri kanske kan funka - nån som kan lära ut lite trix?), och sedan riva ut. Riva ut mattan, riva ned väv på yttervägg, riva ned tapet i liten skrubb. Sen behövs det gissningsvis slipas och jämnas ut en jämrarns massa. Och sen kommer det skojsiga momentet (NOT) då vi ska plocka fram plånkan och slanta upp för material till och jobbhjälp med nya ytskikt - än är vi inte på det klara med eller överens om vad det blir.

Det är kul med hus, eller hur var det?

Läge att fokusera galet mycket på Fridas egna rum, altanhäng, grillmöjligheter och badkarsbad...

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0