Tacksam

Vi har haft en skön dag. Lite mindre nytta än planerat, men å andra sidan en massa skönt häng vilket är värt massor!

Sovmorgon till 08.20, yes! Sen piff och frukost och en ilsnabb cykeltur med till barndansen på stan för mig och Frida, medan pappan tvättade trasmatta och diskade innan han kom efter. Vi käkade sushilunch i vårt gamla kvarter tillsammans (på Fridas önskemål, efter att hon härom kvällen gråtande frågat om hon ALDRIG skulle få äta sushi mer!). Sedan gjorde vi några ärenden på stan och cyklade hem tillsammans i solskenet.

Vi steppade bara in och hängde tvätt innan vi vände ut igen med bilen, för att hämta ett lånebord från mitt jobb och återlämna ett gäng flyttkartonger. Jag gjorde ett ärende in på jobbet, medan Frida och pappan vandrade ut i parken och beundrade en "prinsessa" (ett brudpar som fotades). Vi tog en avkrok på hemvägen och köpte mjukglass. Frida sa nöjt " Det här är den BÄSTA dagen nånsin" på vägen hem. Hon och jag satt kvar i bilen och mumsade glass medan vi småpratade, när vi kommit hem till den egna gatan.

Sedan dippade jag. Huvudvärken jag motat bort med Alvedon i morse kom tillbaka och jag kröp trött, frusen och ynklig ned under en filt i soffan och halvslumrade i över en timme. Ynk. Då är det väldigt, väldigt, väldigt lyxigt att ha en sambo som först plockar två stora byttor plommon (som vi ska prova att ta med på loppisen imorrn), och sen bara poff trollar ihop en jättegod middag med grillad kyckling och sallad och pommes. När jag äntligen vaknade till, var det "maten är klar!" som gällde. Tack.

Nu blir det mitt skift en stund. Sambon har välförtjänt åkt till golfbanan en sväng, jag ska diska och styra upp kvällandet av Frida. Och loppisförbereda; sortera ut lite mer jox, fixa växelkassa, ta med påsar och pennor och prislappar och vattenflaska och allt vad det är. Och inte glömma att packa det mesta i bilen redan ikväll, så vi får en tidig start. Frida ska till sin stora glädje få vara hos S under tiden!

Ha en bra lördagskväll. Och för er som är intresserade, glöm inte bort Mia Skäringers show på SVT1 ikväll!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0